KLEDIJ
De club voorziet voor ieder lid bij aanvang van het nieuwe seizoen een trainingspak. Dit trainingspak moet verplicht gedragen worden voor en na de wedstrijden en tijdens tornooien. Onze volledige clublijn zal vanaf 15 mei 25 terug te vinden zijn onze eigen webshop en kan via die weg ook gelijk besteld en betaald worden, waarna deze thuis zal geleverd worden.
Tijdens trainingen en wedstrijden dragen spelers altijd beenbeschermers en voetbalschoenen. Aangevuld met regenkledij, handschoenen, thermisch onderkledij,… naar gelang de weersomstandigheden. Wedstrijdkledij (short,-t-shirt en kousen) wordt voorzien door de club en door de trainer mee gebracht naar de wedstrijden.
Wij zijn altijd heel blij dat ouders in beurtrol deze wedstrijdkledij willen wassen voor onze spelertjes. Waarvoor alvast onze dank. Mogen wij wel vragen deze de eerst komende training terug aan de trainer/afgevaardigde te overhandigen.
Wenst u extra kledij te sponsoren voor uw ploegje? Dat kan, neem hiervoor eerst contact op met onze voorzitter alvorens zelf iets te ondernemen.

KFC BRASSCHAAT ONLINE & PROSOCCERDATA
Wij raden u aan om regelmatig onze website www.kfcbrasschaat.be te raadplegen, daar kan u steeds de nodige en extra info terug vinden. U kan hier ook rechtstreeks doorklikken naar onze webshop. Bovendien beheren we ook een fijne facebookpagina waar we graag nieuwtjes op plaatsen. Heeft u zelf een nieuwtje of een leuke foto om te delen? Mail deze dan zeker door naar evenementen@kfcbrasschaat.be
Alle informatie en communicatie over trainingen en wedstrijden verloopt zo veel als mogelijk via PSD. Na aansluiting ontvangt u een mail met een link. Via deze link kan u een account aanmaken. U kan zich dan inloggen online via PSD of via de app. Let op de link is slechts 48u geldig!
WAT BIJ EEN BLESSURE?
Als een speler geblesseerd geraakt tijdens het voetballen, vragen wij steeds met aandrang om de juiste stappen (voorgeschreven door de Voetbal Vlaanderen) in acht te nemen.
Belangrijk is dat u een ongevalsaangifte correct laat invullen door de behandelde geneesheer en deze aangifte TIJDIG aan onze secretaris bezorgd.
Dit moet namelijk binnen de 21 kalenderdagen bij VV binnen zijn. Als onze secretaris dit niet tijdig kan indienen, vervallen alle tussenkomsten die voorzien zijn door Voetbal Vlaanderen.
Opgelet: Voetbal Vlaanderen betaalt enkel maar een gedeelte terug (remgeld van de patiënt, eigen opleg, minus opening van een dossier). U moet steeds eerst uw ziekenfonds aanspreken om uw tussenkomst te laten terugbetalen, daarna brengt u ORIGINELE FACTUREN binnen bij onze secretaris. Deze kan u deponeren in de grijze brievenbus naast de jetonautomaat.
Er worden nooit facturen, ongevalsaangifte afgegeven aan bestuursleden en/of kantine medewerkers! U kan het ongevalsformulier downloaden via onze website of vragen aan de ploegafgevaardigde.

EAD TOESTEL
Onze club beschikt over een EAD-toestel (onder de tent van het boshuisje). Hopelijk is het nooit nodig, maar als dit toestel moet gebruikt worden is de eerste regel heel simpel...Blijf kalm, geef de opdracht aan een van onze bestuursleden/kantinemedewerkers/trainers/afgevaardigden om dit toestel te gaan toepassen.
Deze mensen hebben allemaal een cursus gekregen en weten dus hoe ze dit toestel moeten gebruiken, bel ook gelijk 112 noodnummer.
Er bevindt zich ook een EAD-toestel aan de inkom van het Louis De Winterstadion.
AFGEVAARDIGDE
Elke ploeg heeft een trainer voor het sportieve gedeelte, maar uiteraard ook een afgevaardigde die in staat voor alle niet sportieve zaken.
Deze persoon engageert zich op vrijwillige basis, respect voor hem/haar is op zijn minst goed geplaatst. Elke afgevaardigde is de klankbuis tussen trainer/bestuur enerzijds en speler/ouder anderzijds.
Ook staat hij in voor het behartigen van de belangen van zijn/haar ploeg en zal alle informatie die de club wenst mede te delen, worden gecommuniceerd door de afgevaardigde naar de spelers en ouders toe.
API
Als club vinden we het zeer belangrijk dat iedereen het gevoel heeft dat moeilijke situaties of incidenten van grensoverschrijdend gedrag gemakkelijk en discreet kunnen gemeld worden. Steven Vertongen zal de functie van API (Aanspreek Persoon Integriteit) op zich nemen. Zo creëren we een laagdrempelig aanspreekpunt waar sporters, hun ouders, trainers, bestuurders of andere betrokkenen terecht kunnen met een vraag, vermoeden of klacht over (seksueel) grensoverschrijdend gedrag.
De API zorgt ook voor een duidelijke en kordate opvolging van incidenten in alle discretie. Onze API kan u bereiken op het nr 0497/432043 of via mail naar stevenvertongen123@gmail.com.
ALGEMENE AFSPRAKEN
Wij vragen de visie van onze club na te lezen op onze website en volgende afspraken grondig door te nemen. Elk aangesloten lid wordt geacht deze afspraken te kennen en na te leven.
Goede afspraken, maken goede vrienden!

ALGEMENE BEPALINGEN
-
Het voetbalseizoen start op 1 september en eindigt op 30 april. Trainingen ter voorbereiding (augustus) als ook afsluit (mei) zullen verder individueel bepaald worden door de betreffende trainers.
-
Wij rekenen op 100% aanwezigheid van elke speler tijdens trainingen en wedstrijden.
-
Afwezigheden op training en/of wedstrijd dienen tijdig doorgegeven te worden door af te melden via PSD. Last minute afwezigheden (= 2 dagen voor betreffende training/wedstrijd) af melden door persoonlijk de trainer te verwittigen.
-
Gsm gebruik in de kleedkamers is verboden (deze blijven uit staan en in de sportzak).
-
Doelmannen dragen aangepaste kledij (= lange broek/lange mouwen).
-
Waardevolle spullen worden best niet mee genomen naar de training/wedstrijd. De club is niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal.
-
Merk uw kledij altijd met de naam van uw speler, zo vinden verloren voorwerpen snel hun eigenaar terug. Zo niet zullen deze bij de verloren voorwerpen gelegd worden, achteraan de kantine.
-
Ouders komen niet in de kleedkamers. Enkel bij U6 en u7 mogen er max 3 ouders in de kleedkamer om de kinderen te helpen.
-
De club voorziet een bal voor elke speler, dewelke ten allen tijden eigendom blijft van de club. De speler is verantwoordelijk voor de bal die hij kreeg, brengt deze steeds mee naar de trainingen en draagt hier zorg voor. Ballen die stuk zijn, mogen ingeruild worden voor een andere.
-
Vanaf januari 2025 is een algemeen rookverbod van kracht op onze volledige site. We rekenen op ieders medewerking om ten allen tijden een gezonde en aangename omgeving voor alle leden te creëren.
TRAININGEN
-
De trainingen starten effectief op het uur dat in PSD staat vermeld. Spelers dienen 15 min voor aanvang van de training aangekleed aanwezig te zijn in de kleedkamer. Spelers blijven in de kleedkamer wachten tot de trainer de groep komt halen om gezamenlijk naar het veld te gaan.
-
Spelers trainen in aangepast kledij (lange broek en lange mouwen) naar weersomstandigheden.
-
Douchen na elke training is mogelijk maar niet verplicht (vergeet geen badslippers en zeep).
-
De doelmannen vanaf U9 krijgen éénmaal per week een specifieke keeperstraining. De aanwezigheid hierop is verplicht. 1 andere ploegtraining wordt daardoor vrijblijvend.
-
Na afloop van de training wordt in groep of bij wijze van een beurtrol het gebruikte materiaal weer opgeruimd.
-
Spelers laten de kleedkamer netjes achter. Vanaf u10 zal er een beurtrol worden opgesteld voor het uitkeren van de kleedkamer na gebruik.
-
Alle ploegen vanaf U7 tot en met de U21 trainen tweemaal per week. U6 traint éénmaal per week.
-
De trainingsuren worden vastgelegd in samenspraak met trainers. Zodra deze trainingsuren zijn vastgesteld, zullen ze bekend gemaakt worden via onze website. Omdat wij rekening moeten houden met lestijden/werkschema/… van onze trainers, bestaat de kans dat de trainingsuren in de loop van het seizoen toch nog moeten gewijzigd worden.

WEDSTRIJDEN
Alle nodige info kan worden terug gevonden in PSD. De officiële Wedstrijdkalender kan geraadpleegd worden op www.belgianfootball.be. De voetbalbond of de thuisclubs kunnen wedstrijden afgelasten bv bij slecht weer. Deze kan je raadplegen via www.rbfa.be. Uiteraard zal de trainer/afgevaardigde ook steeds trachten de groep hiervan in te lichten.
-
Alle spelers zijn verplicht hun club trainingspak te dragen voor en na de wedstrijden en tijdens tornooien.Vanaf U15 moeten spelers hun identiteitskaart steeds bij hebben, zoniet kunnen ze niet deelnemen aan de wedstrijden.
-
Douchen na wedstrijd is verplicht.
-
De kleedkamer wordt gezamenlijk verlaten na de wedstrijd en bij thuiswedstrijden gaan we in groep aan tafel zitten om samen nog iets te nuttigen (water & wafel, aangeboden door de club).
In december staat naar jaarlijkse traditie steeds ons wintertornooi op de planning, wat steeds een gezellig winters evenement is. Hierbij rekenen we op de voltallige aanwezigheid van al onze spelers. Ook met Pasen, Pinksteren, einde seizoen (mei), start seizoen (augustus) nemen we deel aan verschillende tornooien. Meer info ontvangt u tijdig via PSD en van de trainer.
SELECTIE VOOR WEDSTRIJDEN (VANAF U7)
De wedstrijdselectie is een sportieve beslissing die ENKEL EN ALLEEN door de trainers worden genomen, mogelijks in samenspraak met de jeugdcoördinatoren. De trainers bepalen welke speler in welk team speelt en op welke positie rekening houdend met de gemaakte afspraken.
Elke speler (tem U13) heeft recht op min 50% speelgelegenheid rekening houdende met de aanwezigheden en attitude van de speler. Ons voornaamste doel is onze jeugdspelers beter leren voetballen. Resultaten zijn hier van ondergeschikt belang. Wanneer we slagen in dit doel, zullen de resultaten automatisch volgen.
-
2x komen trainen is selecteerbaar voor de wedstrijden
-
1x komen trainen is beperkt selecteerbaar , m.a.w hier kan beslist worden dat speler niet geselecteerd wordt voor de wedstrijden van zaterdag, indien er voldoende spelers 2x hebben
-
Niet komen trainen = niet selecteerbaar
-
Niet aanwezig op laatste training voor de match door ziekte of blessure = niet selecteerbaar.
Mogelijke afwijkingen hierop wegens uitzonderlijke omstandigheden , worden steeds in samenspraak tussen de trainers en jeugdcoördinator besproken
Selecties voor de wedstrijden worden doorgemaild uiterlijk op donderdag.
We willen jullie alvast op voorhand bedanken voor het respecteren van deze afspraken. Enkel zo kunnen onze trainers optimaal een training/wedstrijd voorbereiden en zo onze spelers van een kwaliteitsvolle opleiding voorzien.

SANCTIES
Inbreuken van spelers of hun begeleiders (ouders, grootouders, familie,….) op de waarden en de visie van de club, zullen steeds worden gesanctioneerd.
De sancties zullen in samenspraak tussen trainer/jeugdcoördinator en bestuur van de club worden opgelegd en kunnen gaan van de niet selectie van de speler voor één of meerdere wedstrijden, of zelfs tot het ontslag bij herhaalde inbreuken en/of het verbod om 1 of meerdere thuiswedstrijden bij te wonen.
De reden en de aard van de straf zal steeds gecommuniceerd worden aan de betrokkene speler en/of begeleider.
Boetes uitgesproken door Voetbal Vlaanderen worden steeds ten laste gelegd van de speler of diens begeleider, uiteraard andere dan deze ten gevolge van een gele of rode kaart die het gevolg is van een spelsituatie.
